(فناوران)

(Technologists)

ارسال به دوست

نام شما :  
نام دوست شما :  
ایمیل دوست شما :    

×

اشتراک گذاری


×

آغاز تجاری سازی نیازمند استفاده از فناوری‌های نوین در شیوه کسب و کار است

  • 1395/04/23
  • 0
  • 370
  • نوشته مدیر

معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: در بسیاری از موارد، توسعة فن آوری در واقع چیزی جز انتقال فن آوری از یک مبدأ به یک مقصد و یا از تولید کنندة فن آوری به استفاده کنندة فن آوری از طریق روشی نظام‌مند و علمی در یک محیط مناسب و پویا نیست. مبدأ فن آوری ممکن است یک شرکت، یک مرکز پژوهشی، دانشگاه یا یک واحد تحقیق و توسعه باشد که دست اندرکار تولید علم و فنآوری هستند.

این فعال صنعت نفت در این راستا اضافه کرد: به عبارت دیگر، مشکل اصلی اختراع نیست بلکه تجاری سازی آن است. به عبارتی، تجاری سازی وقتی آغاز می‌شود که یک کسب و کار به عنوان شیوه ای برای استفاده از پیشرفتهای علمی و دانش‌های نوین، با هدف پاسخ به نیاز بازار از طریق طراحی، توسعه، ساخت و تولید، و بازاریابی و شامل تلاشهای بعدی برای ارتقاء محصول، ایجاد شود. انتخاب مدل تجاری سازی، مبنای این فرایند و انتخاب راهبرد تجاری سازی در قلب این فرایند است و به انتخاب مسیری که یک سازمان به وسیله آن قصد دارد از یک نوآوری و محصولات حاصل از آن درآمد و سود به دست آورد، اشاره دارد.

مقدم نشانه های بازاریابی و تجاری سازی موفق را برشمرد و گفت: نتایج تحقیقات، نشان داده است بازاریابی و تجاری سازی موفق نیازمند شناخت کامل شیوه های رفتاری دوطرف درگیر در فرایند تجاری سازی است که عبارت‌اند از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فن آوری. تولیدکنندگان فن آوری را سازمان های تحقیقاتی شامل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تشکیل می‌دهند و مصرف کنندگان فن آوری شامل صنایع، سرمایه گذاران، دولت و موسسه های غیرانتفاعی می‌شوند.

وی همچنین افزود: سازمان های تحقیقاتی همواره به دنبال تجاری سازی یافته های تحقیقاتی خود بوده و از سوی دیگر، گیرندگان نتایج تحقیقات در جستجوی دستیابی به فن آوریهای نوین هستند.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0